Vragen over Kaakchirurgie2020-02-14T14:05:21+00:00

Meest gestelde vragen

Praktisch informatie

Haaglanden Clinics ligt aan de Nieuwe parklaan 11 in Den Haag, hieronder ziet u de plattegrond.

Wij hebben een parkeergelegenheid voor onze bezoekers en cliënten op het terrein voor onze kliniek, hier kunt u gratis parkeren. Ook kunt u op de Nieuwe Parklaan parkeren. Om onze parkeerplaats te bereiken dient u een stukje op de ventweg te rijden naast de Nieuwe Parklaan. Dit is toegestaan vanaf de rotonde. Let op, er rijden fietsers en scooters in twee richtingen op het fietspad.

Tram nummer 9 rijdt via Den Haag Centraal naar Scheveningen, deze tram komt langs de Haaglanden Clinics.

Mijn afspraak

  • Geldig legitimatie bewijs
  • Geldig verzekeringsbewijs van uw zorgverzekering
  • Verwijsbrief
  • Naam van uw verwijzer en de naam van uw huisarts
  • AMO: dit is een actueel medicatie overzicht, deze kunt u afhalen bij uw apotheek.
  • Ingevulde medische vragenlijst. Filled in medical questionnaire

Ja u krijgt na een telefonische afspraak een bevestigingsbrief, tevens ontvangt u een sms van ons ter herinnering aan uw afspraak

Wij vragen u de gezondheidsvragenlijst in te vullen en te ondertekenen. Deze neemt de arts met u door. Geeft u duidelijk aan als u bekend bent met allergieën of medicatie gebruik. Ook andere belangrijke zaken die nodig zijn te weten voorafgaand aan de behandeling kunt u op de vragenlijst vermelden. Als u medicatie gebruikt, neemt u dan een AMO = actueel medicatie overzicht mee van de apotheek.

Behandeling

U kunt de eerste paar dagen last hebben van zwelling, als deze na een paar dagen toeneemt, neem dan telefonisch contact op met de kliniek.

U kunt ook de eerste paar dagen wat verhoging hebben in lichaamstemperatuur. Als de lichaamstemperatuur hoger of gelijk is aan 39 graden, neem dan telefonisch contact op met de kliniek.

Als het wondje blijft bloeden, probeert u dan nog een paar keer op een schoon gaasje dicht te bijten, als dit niet stopt, neem dan contact op met de kliniek.

Download extra informatie over nazorg
Download extra information about aftercare

U kunt de foto altijd meenemen en laten beoordelen door de arts of de foto bruikbaar is. We zullen altijd met u bespreken of het nodig is een nieuwe foto te maken. Dit is noodzakelijk als er niet alle benodigde informatie te zien is op de foto of de foto niet recent genoeg is.

Wij adviseren u dat u na de behandeling rustig aan doet. Wij adviseren u goed rust te nemen en geen werkzaamheden te doen waarbij u moet bukken, trekken of duwen. Rust is nodig voor een goede en snelle genezing.

U kunt een AMO, dit is een actueel medicatie overzicht, aanvragen en ophalen bij uw apotheek. Hier op staat uw actuele medicatie genoteerd.  Neemt u deze mee naar uw afspraak, de arts beoordeeld deze AMO samen met u. Als er blijkt iets aan de lijst veranderd te zijn, geeft u dit dan door aan uw arts.

Slikt u geen medicatie? Dan kunt u dit ook aangeven aan uw arts en vermelden op de vragenlijst die wij u hebben toegestuurd.

Zorgverzekering

Er zijn diverse zorgverzekeringen en verschillende manieren waarop u verzekerd kan zijn.

Onze behandelingen vallen onder de basiszorg.

Met uitzondering van implantologie, hiervoor ontvangt u een begroting van ons en deze kunt u met uw zorgverzekering bespreken wat voor u wordt vergoed en wat niet binnen de vergoeding valt.

Wanneer uw tandarts, huisarts of medisch specialist u verwijst naar onze kliniek dan vergoed de zorgverzekering de behandeling.

Afhankelijk van uw verzekering zijn er een aantal opties; De nota wordt direct naar uw zorgverzekering verstuurd en de zorgverzekering handelt de betaling direct aan ons af, of u krijgt een nota thuis van InfoMedics (voorheen FA-MED). Deze nota dient u zelf in te dienen bij uw zorgverzekering.  De nota kunt u terugvorderen bij uw verzekering.

Wel moet u altijd rekening houden met het verrekenen van uw eigen risico.

Voor vragen omtrent de verrekening van het eigen risico dient u contact op te nemen met uw zorgverzekering. Deze kan u naar aanleiding van uw polis en afspraken antwoord geven op uw vragen van de verrekening met uw eigen risico.

Twijfelt u over de vergoeding van de zorgverzekering, u kunt altijd voor informatie en vragen uw zorgverzekering contacten.

Omdat wij niet gecontracteerd zijn met uw zorgverzekeraar kunnen en mogen wij niet rechtstreeks aan hen declareren. Hierdoor ontvangt u de nota zelf thuis en deze dient u zelf in te dienen bij uw verzekeraar voor de vergoeding van de behandeling.

Omdat wij gekozen hebben de facturering en het debiteurenbeheer uit te besteden ontvangt u de nota via InfoMedics en niet via Haaglanden Clinics. Deze nota dient dan ook via de factuur van InfoMedics te worden voldaan.

Voor vragen over uw rekening kunt u altijd contact opnemen met de servicedesk van InfoMedics. Telefoonnummer 036-20 31 900

Voor medisch inhoudelijke vragen kunt u contact opnemen Haaglanden Clinics. info@haaglandenclinics.nl  of telefoonnummer 070- 2 21 21 21.

Maak kennis met het team