Meest gestelde vragen Kaakchirurgie

Praktisch informatie

Haaglanden Clinics ligt aan de Nieuwe parklaan 11 in Den Haag, hieronder ziet u de plattegrond.

Wij hebben een parkeergelegenheid voor onze bezoekers en cliënten op het terrein voor onze kliniek, hier kunt u gratis parkeren. Ook kunt u op de Nieuwe Parklaan parkeren. Om onze parkeerplaats te bereiken dient u een stukje op de ventweg te rijden naast de Nieuwe Parklaan. Dit is toegestaan vanaf de rotonde. Let op, er rijden fietsers en scooters in twee richtingen op het fietspad.

Tram nummer 9 rijdt via Den Haag Centraal naar Scheveningen, deze tram komt langs de Haaglanden Clinics.

Mijn afspraak

  • Geldig legitimatie bewijs
  • Geldig verzekeringsbewijs van uw zorgverzekering
  • Verwijsbrief
  • Naam van uw verwijzer en de naam van uw huisarts
  • AMO: dit is een actueel medicatie overzicht, deze kunt u afhalen bij uw apotheek.
  • Ingevulde medische vragenlijst. Filled in medical questionnaire

Ja u krijgt na een telefonische afspraak een bevestigingsbrief, tevens ontvangt u een sms van ons ter herinnering aan uw afspraak

Wij vragen u de gezondheidsvragenlijst in te vullen en te ondertekenen. Deze neemt de arts met u door. Geeft u duidelijk aan als u bekend bent met allergieën of medicatie gebruik. Ook andere belangrijke zaken die nodig zijn te weten voorafgaand aan de behandeling kunt u op de vragenlijst vermelden. Als u medicatie gebruikt, neemt u dan een AMO = actueel medicatie overzicht mee van de apotheek.

Behandeling

U kunt de eerste paar dagen last hebben van zwelling, als deze na een paar dagen toeneemt, neem dan telefonisch contact op met de kliniek.

U kunt ook de eerste paar dagen wat verhoging hebben in lichaamstemperatuur. Als de lichaamstemperatuur hoger of gelijk is aan 39 graden, neem dan telefonisch contact op met de kliniek.

Als het wondje blijft bloeden, probeert u dan nog een paar keer op een schoon gaasje dicht te bijten, als dit niet stopt, neem dan contact op met de kliniek.

Download extra informatie over nazorg
Download extra information about aftercare

U kunt de foto altijd meenemen en laten beoordelen door de arts of de foto bruikbaar is. We zullen altijd met u bespreken of het nodig is een nieuwe foto te maken. Dit is noodzakelijk als er niet alle benodigde informatie te zien is op de foto of de foto niet recent genoeg is.

Wij adviseren u dat u na de behandeling rustig aan doet. Wij adviseren u goed rust te nemen en geen werkzaamheden te doen waarbij u moet bukken, trekken of duwen. Rust is nodig voor een goede en snelle genezing.

U kunt een AMO, dit is een actueel medicatie overzicht, aanvragen en ophalen bij uw apotheek. Hier op staat uw actuele medicatie genoteerd.  Neemt u deze mee naar uw afspraak, de arts beoordeeld deze AMO samen met u. Als er blijkt iets aan de lijst veranderd te zijn, geeft u dit dan door aan uw arts.

Slikt u geen medicatie? Dan kunt u dit ook aangeven aan uw arts en vermelden op de vragenlijst die wij u hebben toegestuurd.

Heeft u extreem veel angst voor de kaakchirurg en de behandeling die u moet ondergaan?

Angst voor de kaakchirurg komt vaak voor. Maar liefst 40% van de Nederlandse volwassenen heeft aangegeven angst te hebben voor een kaakchirurgische behandeling. Hiervan is weer iets meer dan 1 op de 10 mensen extreem angstig. Dat veel patiënten kampen met deze angst is ook bij de kaakchirurgen van Haaglanden Clinics en hun ondersteunende team bekend.

Angst voor de kaakchirurg is ook bij onze patiënten een veel voorkomend probleem. Wij zullen ons dan ook volledig inzetten om uw angst zo klein mogelijk te houden. De kaakchirurgen en het ondersteunend team van Haaglanden Clinics zijn extra geduldig en nemen alle tijd voor een gesprek en het beantwoorden van al uw vragen. De behandelaar en zijn assistente zullen voorafgaand aan uw behandeling zo veel mogelijk uw angst proberen weg te nemen doorduidelijk uit te leggen hoe de behandeling zal verlopen. Zodoende weet u van tevoren wat er gaat gebeuren, wat het resultaat zal zijn en- indien van toepassing- of er risico’s zijn. Dit helpt vaak al om de eerste twijfels , en uw zenuwen, te verminderen. In sommige gevallen schrijven de kaakchirurgen van Haaglanden Clinics u medicatie voor, die van tevoren ingenomen kan worden waardoor u wat rustiger en minder angstig zal zijn voor de behandeling. Samen zijn wij er voor u om u zo goed en prettig mogelijk door de behandeling heen te helpen.

Bent u extreem angstig; geef het ons aan tijdens het gesprek of bij het maken van een eerste afspraak online of aan de telefoon.

Zorgverzekering

Er zijn diverse zorgverzekeringen en verschillende manieren waarop u verzekerd kan zijn.

Let op: In 2023 heeft Haaglanden Clinics geen overeenkomst kunnen afsluiten met ASR en DITZO. Dit betekend dat u voor uw behandeling bij Haaglanden Clinics de nota na uw behandeling zelf moet voldoen. Achteraf kunt u uw factuur indienen bij ASR of DITZO. De zorgverzekering zal de factuur met u verrekenen. Voor vragen daarover kunt u zelf contact opnemen met ASR of DITZO. Voor alle andere zorgverzekeringen geldt dat uw behandeling wordt vergoed vanuit de basisverzekering, uw behandeling valt onder de basiszorg wordt direct ingediend bij uw zorgverzekering.

Wanneer uw tandarts, huisarts of medisch specialist u verwijst naar onze kliniek dan vergoed de zorgverzekering de behandeling met uitzondering van ASR en DITZO.

Onze behandelingen vallen onder de basiszorg, wel moet u altijd rekening houden met het verrekenen van uw eigen risico.
https://www.zorgwijzer.nl/zorgverzekering-2024/eigen-risico-zorgverzekering-naar-maximaal-150-euro-per-keer

Voor vragen omtrent de verrekening van het eigen risico dient u contact op te nemen met uw zorgverzekering. Deze kan u naar aanleiding van uw polis en afspraken antwoord geven op uw vragen van de verrekening met uw eigen risico.

Met uitzondering van implantologie, hiervoor ontvangt u een begroting van ons en deze kunt u met uw zorgverzekering bespreken wat voor u wordt vergoed en wat niet binnen de vergoeding valt.

Twijfelt u over de vergoeding van de zorgverzekering, u kunt altijd voor informatie en vragen uw zorgverzekering contacten.

Wij hebben geen contract met buitenlandse zorgverzekeringen. Na de behandeling ontvangt u van ons de nota en wij verzoeken u deze na de behandeling te betalen aan de receptie (middels pin of contact). U krijgt de factuur mee zodat u deze later kunt indienen bij uw buitenlandse zorgverzekeraar.

Kwaliteit

Kwaliteit staat bij Haaglanden Clinics hoog in het vaandel. Al onze medewerkers doen daarom ook hun uiterste best om hun werk zo nauwkeurig mogelijk uit te voeren. Daarbij staat uw veiligheid altijd voorop.

Vergoedingen

Hieronder vindt u antwoord op uw vragen over vergoedingen en tarieven binnen Haaglanden Clinics. U kunt altijd contact opnemen met Haaglanden Clinics met vragen over vergoedingen of tarieven.

Actuele wachttijden

Wij willen u graag snel van dienst zijn. We houden elke week onze actuele wachttijden bij.

Bekijk hier onze actuele wachttijden. U kunt elk gewenst moment een online afspraak inplannen via deze website.

De Specialisten van Haaglanden Clinics

Een impressie van Haaglanden Clinics GREEN

Geen zin in lange wachttijden?
Bij ons wordt u snel geholpen!