Narcolepsie2020-12-27T19:19:30+00:00

Narcolepsie

Voelt u zich elke dag slaperig, maar vooral als u niet actief bezig bent? Kunt u de slaapaanvallen niet tegenhouden en valt u dan ook daadwerkelijk in slaap? Dan kunt u last hebben van narcolepsie.

Maak direct een afspraak
Bel met assistent

Wat is narcolepsie?

Narcolepsie is een zeldzame, vaak erfelijke, chronische aandoening waarbij slaapaanvallen optreden. Lijders aan deze aandoening kunnen plotseling worden overmand door slaap en kunnen dus overdag per acuut in slaap vallen. Dit kan zeer hinderlijk zijn bij allerlei dagelijkse bezigheden en uitoefenen van een beroep. Bij deze ziekte kunnen ook aanvallen van plotselinge spierverslapping optreden waarbij men niet bewusteloos is (z.g. cataplexie).
Narcolepsie is een aandoening die veroorzaakt wordt door het ontbreken van het stofje “Hypocretine” in de hersenen. In veel gevallen hebben patiënten met narcolepsie iemand in de familie met een immuunziekte. Men erft deze ziekte van het immuunsysteem dan.

In het geval van narcolepsie zal Haaglanden Clinics u verwijzen naar het slaapcentrum van HMC voor verdere behandeling.

Meer slaapproblematiek

Snurken
Slaapapneu
Restless legs syndroom
Hypersomnie
Parasomnie

Zeer deskundig geholpen

Zonder pijn is mijn verstandskies binnen 1 minuut eruit gehaald. Achteraf geen pijn gehad.

Ank Sassen

Prettige en kundige artsen

met oog voor de patiënt en diens verhaal. Denkt in mogelijkheden en zet door waar anderen afhaken. Geeft oprechte en eerlijke informatie.

Rosalinda Huijberts

Klanttevredenheidsonderzoek 2020: wat zeggen onze klanten

Alles klopt in deze kliniek, de sfeer is prettig, de medewerkers zijn zeer vriendelijk en duidelijk en stellen je op je gemak.

De persoonlijke benadering en het overleg met de kaakchirurg is uitstekend!

Deskundig personeel en zeer zorgzaam!

Een hele goede kaakchirurg die heel goed kon adviseren over wat er wel en niet kon gebeuren, alles werd heel netjes en goed stap voor stap uitgelegd en ik ben zeer tevreden.

Geen lange wachttijd!

Ik had binnen een week een afspraak!

Goede zorg, uitstekende hygiëne, men is daar invoelend en communicatie is prima!

Heel vriendelijk en deskundig.

Heel prettig dat de kaakchirurg elke handeling toelichtte.

Compliment voor de aandacht en begeleiding medewerkers en kaakchirurg.

Super goede nazorg na de operatie en heel fijn meegedacht in het plan. De zorgverleners waren enorm aardig en hebben mij mega op mijn gemak gesteld!

Zorgverleners stralen rust uit.

Zeer toegankelijke en fijne kaakchirurg!

Dat ze rustig met je omgaan en er is aandacht voor je.

Bekijk meer ervaringen

Wij staan voor u klaar

Bel voor informatie of een afspraak: 070 221 21 21

Vijf jonge enthousiaste kaakchirurgen werkzaam in het HMC helpen u nu ook graag van uw klachten af in Haaglanden Clinics