Narcolepsie2020-01-21T13:48:09+00:00

Narcolepsie

Voelt u zich elke dag slaperig, maar vooral als u niet actief bezig bent? Kunt u de slaapaanvallen niet tegenhouden en valt u dan ook daadwerkelijk in slaap? Dan kunt u last hebben van narcolepsie.

Maak direct een afspraak
Bel met assistent

Wat is narcolepsie?

Narcolepsie is een zeldzame, vaak erfelijke, chronische aandoening waarbij slaapaanvallen optreden. Lijders aan deze aandoening kunnen plotseling worden overmand door slaap en kunnen dus overdag per acuut in slaap vallen. Dit kan zeer hinderlijk zijn bij allerlei dagelijkse bezigheden en uitoefenen van een beroep. Bij deze ziekte kunnen ook aanvallen van plotselinge spierverslapping optreden waarbij men niet bewusteloos is (z.g. cataplexie).
Narcolepsie is een aandoening die veroorzaakt wordt door het ontbreken van het stofje “Hypocretine” in de hersenen. In veel gevallen hebben patiënten met narcolepsie iemand in de familie met een immuunziekte. Men erft deze ziekte van het immuunsysteem dan.

Meer slaapproblematiek

Snurken
Slaap-apneu
Restless legs syndroom
Hypersomnie
Parasomnia

Zeer deskundig geholpen

Zonder pijn is mijn verstandskies binnen 1 minuut eruit gehaald. Achteraf geen pijn gehad.

Ank Sassen

Prettige en kundige artsen

met oog voor de patiënt en diens verhaal. Denkt in mogelijkheden en zet door waar anderen afhaken. Geeft oprechte en eerlijke informatie.

Rosalinda Huijberts

Wij staan voor u klaar

Bel voor informatie of een afspraak: 070 221 21 21

Vijf jonge enthousiaste kaakchirurgen werkzaam in het HMC helpen u nu ook graag van uw klachten af in Haaglanden Clinics